Czy za korepetycje trzeba płacić podatki

umowy o pracę, obowiązki pracownika i pracodawcy, czas pracy, urlop płatny i bezpłatny, urlop macierzyński i wychowawczy, związki zawodowe, zwolnienia grupowe, BHP, wynagrodzenia za pracę, zatrudnianie młodocianych.

Czy za korepetycje trzeba płacić podatki

Postprzez emas1 » Pn, 18 kwi 2011, 04:37

Witam!
Ostatnio przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Mieszkam na wsi, jestem technikiem informatykiem(obecnie studiuję) no i pomyślałem, że warto byłoby sobie trochę dorobić.
Chciałem wywiesić ogłoszenia, że zajmuję się naprawami komputerów(oczywiście za opłatą), lecz nie wiem, czy ktoś przypadkiem nie mógłby mnie "podkablować" i czy mogłbym się w takim wypadku spodziewać nieprzyjemności ze strony urzędów/skarbówki czy innej instytucji uprzykrzającej życie przeciętnego Kowalskiego... Nie mam żadnego wykształcenia prawniczego a jedynie swoje własne przemyślenia i to, co gdzieś sobie doczytam.
Z tego co wiem, osoby które oferują np korepetycje(co i ja chciałem rozgłosić bo z matematyką problemów nigdy nie miałem i też mógłbym udzielać) nie rozliczają się nijak z urzędami, tylko "zgarniają" te 10-12 zł za godzinę dla siebie.
Czy takie ogłoszenie będzie równe złamaniu prawa? Czy może można dodać jakąś klauzulę, która będzie czyniła ze mnie "dobrego obywatela" mimo takiego działania?
Czy może coś takiego
"Nie mogę przyjąć opłaty za wykonaną usługę, a jedynie dowód wdzięczności - w domyśle, że równy opłacie"

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam forumowiczów
emas1
 
Posty: 1
Dołączył(a): Pn, 18 kwi 2011, 04:36

Re: Czy za korepetycje trzeba płacić podatki

Postprzez assa » Cz, 31 mar 2022, 19:32